|
Cómo? Ja, hvordan? På en måde var opgaven enkel: at oversætte det klassiske requiem til flamenco. Men ville det så få karakter af et requiem? Ja, det ville da være et requiem. Men at lade kor og sopransolist indgå, det trak. Det ville klart give flere muligheder for at skabe kontraster, muligheder for at arbejde lyrisk, og mulighed for at skabe større spænding i samspillet klassisk – flamenco, soloindsats – tutti, og ydermere skabe mere variation i kraft af en vekslen mellem soloindsatser, korting, sopran i samspil med cantaor, guitar + kor mv. Sådanne overvejelser – plus adskillige mange flere – ledte frem til den endelige struktur:
Requiem Flamenco
Introito – guitarsolo ”por rondeña”
Requiem Aeternam – korsats/sopransolo/kor/cantaorsolo/kor
Kyrie – sopransolo m. guitar/korsats/ sopran+cantaor a capella
Dies Irae – korsats/cantaorsolo (por fandango) m. guitar/korsats
Tuba Mirum – sopransolo/kor/ cantaor (por siguiriya) m. kor, guitarer og perc.
Lacrimosa – sopransolo m. guitar
Domine Jesu Christe – cantaor (por bambera) m. guitar/ korsats m. guitarer og perc.
Pie Jesu – sopran/cantaor m. guitar
Libera Me – korsats m. guitarer/perc. vekslende med cantaor
Lux Aeterna – korsats/sopran
”En Sang Til Livet”
Ud af Natten (tekst af Jørgen Gustava Brandt) - sopransolo m. guitar /korsats/ korsats m. guitarer og perc.
|